Teknik og hjælp
Her får du tekniske tips og forslag til hvordan du løser mest almindelige ting, der kan drille i Min Psykoterapeut
De mest almindelige udfordringer - og hvordan du løser dem
Prøv først at lukke din browser, start op igen og etablér forbindelsen igen. Luk også evt. andre åbne vinduer på din computer/laptop. Hvis det ikke løser dit problem, så se nedenstående løsningsforslag.
OBS:
- Brug Min Psykoterapeut på en laptop eller stationær computer - IKKE mobil og tablet.
- Brug en Chrome browser. Har du ikke en Chrome browser, kan den hentes gratis hér.
- For at sikre en fornuftig lyd og billedkvalitet bør du være på en WIFI med minimum 10 Mbit (upload og download).
Ingen lyd
Først:
- Tjek at du har givet tilladelse til, at din browser må benytte din mikrofon. Hvis du ser et lille ikon med en lukket hængelås foran url'en øverst på din skærm, har du ikke fået givet den tilladelse. Klik på hængelåsen foran url'en. Herefter popper der en boks op, hvor du skal give adgang til, at systemet må bruge din mikrofon.
- Tjek om der er skruet op for din lyd på din computer.
Prøv fx at gå ind på Youtube og afspil et klip dér. Hvis du heller ikke kan høre lyden dér, så er det sikkert fordi, der er skruet ned for lyden på din computer. Du kan skrue op for lyden via det højttaler-ikon du finder i bunden af din skærm, eller via tastaturtasten, der viser en højttaler, i toppen af dit tastatur. - Tjek din lyd via Min Psykoterapeut 'Afprøv lyd og kamera'.
Hvis testen viser, at du har lyd, kan din manglende lyd skyldes, at den du taler med, har slukket ('mute') for sin mikrofon.
- Bed modparten om at nikke, hvis personen kan høre dig.
Hvis personen hører dig, så fortæl at du ikke kan høre vedkommende, og at han/hun skal forsøge at tænde ('un-mute') for sin mikrofon.
Hvis intet af ovenstående virker, så:
- tjek at du bruger Min Psykoterapeut i Chome browseren. Du kan downloade Chrome gratis her.
- luk din browser, start op igen og etablér forbindelsen igen
- genstart din computer og etablér forbindelsen igen
- tjek om du har en rimelig internetforbindelse på hjemmesiden it-borger.dk
For at sikre en fornuftig lyd- og billedkvalitet bør du være på et WiFi med minimum 10 Mbit (upload og download) - kontakt support på kontakt@medconnect.dk. Bemærk vi supporterer funktionerne i Min Psykoterapeut. Vi kan ikke yde hjælp til software og tilhørende udstyr på din computer.
Intet billede
Først:
- Tjek at du har give tilladelse til, at din browser må benytte dit kamera. Hvis du ser et lille ikon med en lukket hængelås foran url'en øverst på din skærm, har du ikke fået givet den tilladelse. Klik på hængelåsen foran url'en. Herefter popper der en boks op, hvor du skal give adgang til, at systemet må bruge dit kamera.
- Tjek dit kamera via Min Psykoterapeut 'Afprøv lyd og kamera'. Viser testen at dit kamera ikke virker, så er der højst sandsynligt udfordringer med selve dit webcam
Hvis du kan se dig selv, men ikke modparten:
- Det skyldes højst sandsynligt modparten kamera eller opsætning. Fortæl modparten at du ikke kan se ham/hende.
- Afslut kaldet, luk og åben browseren igen, log på og stil dig i venteværelset igen
Hvis du kan se modparten, men ikke dig selv:
- Kontrollér, at du har givet din browser lov til at benytte dit kamera (se hvordan herover)
- Kontrollér, at der ikke er et andet åbent program, der allerede benytter dit kamera
Hvis intet af ovenstående virker, så:
- tjek at du bruger Min Psykoterapeut i Chome browseren. Du kan downloade Chrome gratis her.
- luk din browser, start op igen og etablér forbindelsen igen
- genstart din computer og etablér forbindelsen igen
- tjek om du har en rimelig internetforbindelse på hjemmesiden it-borger.dk
For at sikre en fornuftig lyd- og billedkvalitet bør du være på et WiFi med minimum 10 Mbit (upload og download) - kontakt support på kontakt@medconnect.dk. Bemærk vi supporterer funktionerne i Min Psykoterapeut. Vi kan ikke yde hjælp til software og tilhørende udstyr på din computer.
Hverken lyd eller billede
Først:
- Tjek at du har givet tilladelse til, at din browser må benytte din mikrofon og kamera.
Hvis du ser et lille ikon med en lukket hængelås foran url'en øverst på din skærm, har du ikke givet den tilladelse. - Klik på hængelåsen foran url'en. Herefter popper der en boks op, hvor du skal give adgang til, at systemet må bruge din mikrofon.
Hvis det ikke virker, så:
- tjek at du bruger Min Psykoterapeut i Chome browseren. Du kan downloade Chrome gratis her.
- luk din browser, start op igen og etablér forbindelsen igen
- genstart din computer og etablér forbindelsen igen
- tjek om du har en rimelig internetforbindelse på hjemmesiden it-borger.dk
For at sikre en fornuftig lyd- og billedkvalitet bør du være på et WiFi med minimum 10 Mbit (upload og download)
Dårlig kvalitet (lyd og/eller billede)
- Tjek om du har en rimelig internetforbindelse på hjemmesiden it-borger.dk
For at sikre en fornuftig lyd- og billedkvalitet bør du være på et WiFi med minimum 10 Mbit (upload og download)
Blev ikke ringet op
- Vær sikker på, at du har en aftale med behandleren, og aftalt at den skal foregå via Min Psykoterapeut.
- Tjek at du står i det rigtige venteværelse - behandlerens navn fremgår på siden.
- Tjek med din behandler, om du har fået det rigtige link til hans/hendes virtuelle venteværelse
Kom for sent til min aftale
- Hvis du har misset din aftale, så skal du kontakte din behandler og aftale en ny tid.
Hvor finder jeg min behandlers venteværelse
- Du modtager et link fra din behandler
Teknik
Her får du et par tekniske tips til, hvordan du sikrer den bedste oplevelse af Min Psykoterapeut på din computer.
Benyt Chrome browser
Vi anbefaler at du bruger Chrome browseren. Du kan downloade Chrome gratis her.
Internetforbindelse
For at sikre en fornuftig lyd- og billedkvalitet bør du være på et WiFi med minimum 10 Mbit (upload og download).
Du kan tjekke om du har en rimelig internetforbindelse på hjemmesiden it-borger.dk
Dit udstyr
Du kan tilgå Min Psykoterapeut via en stationær computer, laptop, PC eller Mac og du skal have en mikrofon, en højttaler og et webkamera tilsluttet din computer. Vi anbefaler et eksternt webkamera og at der benyttes et headset fremfor den indbyggede mikrofon/højttaler.
Test dit udstyr, så du er sikker på, at det virker, før du starter videokonsultationen. Det er muligt at teste udstyret, når du logger på Min Psykoterapeut.
Support
Tjek først om du kan løse problemet selv ved hjælp af punkterne herover. Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af punkterne herover, kan du kontakte vores support på kontakt@medconnect.dk
Bemærk: Vi supporterer selve funktionerne i Min Psykoterapeut. Vi kan ikke yde hjælp til software, opsætning og tilhørende udstyr på din computer.